Variatie in je voeding is goed omdat je op die manier verschillende belangrijke vitamines en mineralen binnen krijgt. Om de dag goed te starten na een nacht zonder voeding is het goed om te ontbijten. De energie die het ontbijt geeft gebruikt je lichaam tijdens de dag.

Als afwisseling kun je een ontbijt maken van 2 of 3 eieren, spinazie, paprika, een scheutje melk of water en peper. Dan heb je een ontbijt met veel eiwitten en weinig koolhydraten. Door de eiwitten blijf je lang een verzadigd gevoel houden. Je kunt variëren met wat je toevoegt aan je omelet. In dit geval heb ik 2 handjes verse spinazie en een in stukjes gesneden paprika toegevoegd. Het voordeel hiervan is dat je de dag begint met groenten en het gemakkelijker is om jouw 250 gram groenten binnen te krijgen.

Uiteraard kun je jouw eigen favoriete groenten toevoegen. Deze ontbijttip is bedoeld als een voorbeeld. Ik vind het belangrijk dat je zelf gaat nadenken over wat je eet en daarin  je eigen keuzes maakt. Meer informatie en tips maken dat gemakkelijker.

Bereidingswijze:  sla de eieren stuk in een schaal en voeg de spinazie, gesneden paprika, wat peper en een scheutje melk of water toe. Kluts het door elkaar en bak het in een koekenpan in een beetje vloeibare boter. Keer de omelet om zodat de onderkant ook mooi lichtbruin wordt. Samen met een beker melk of een mok thee is dit een goed begin van de dag.

Je kunt dit recept ook gebruiken als lunchgerecht. Probeer uit wat jij het lekkerst vind en deel het met ons. Ik ben benieuwd.